Naujienos

Pasibaigė EHU gidų dirbtuvės: kaip studentai išmoko pasakoti istorijas ir įkvėpti auditoriją tyrinėti?

Sausio viduryje baigėsi Europos humanitarinio universiteto gidų seminaro kursai, kuriuose vedė gidė ir architektūros istorikė Margarita Peterson. Margarita, kuri yra baigusi EHU kultūros paveldo vystymo magistrantūros programą, pasidalino savo patirtimi, ir perteikė žinias studentams artima ir aiškia komunikacija. Savo paskaitose ji ne tik dalijosi profesiniais įgūdžiais, bet ir asmeniniais pavyzdžiais įkvėpė studentus kurti karjerą gido ir kultūros paveldo srityje.

Kurso metu daugiausia dėmesio skirta praktiniams įgūdžiams: paskaitos keitėsi su edukacijomis senamiesčio erdvėse. Šių užsiėmimų metu Europos paveldo, istorijos ir kultūros paveldo vystymo programų studentai turėjo galimybę pademonstruoti savo kūrybiškumą ir parodyti unikalų požiūrį į kultūros paveldo objektų pristatymą.

Pirmojo užsiėmimo metu studentai pristatė savo gimtuosius miestus, pasirinkdami pagrindinius objektus, kuriuos norėjo pristatyti kaip gidų programoms. Vieni kalbėjo apie istorinius paminklus, kiti atkreipė dėmesį į vietas, kurios unikaliais būdais atgaivino jų miestus. Ši užduotis tapo laipteliu, padedančiu suprasti, kad gidas – tai ne tik asmuo, kuris pateikia informaciją, bet ir asmuo, padedantis auditorijai pajusti vietos dvasią.

Antrojoje paskaitoje dalyviai tobulino balso techniką ir mokėsi, kaip išlaikyti auditorijos dėmesį: praktikavosi liežuvio sukimo, diafragmos pratimus ir net eksperimentavo su intonacijomis. Lektorius pabrėžė, kad gido balsas yra ne tik priemonė, bet ir jo asmenybės dalis: „Gerbti savo balsą – tai gerbti savo klausytojus“.

Trečiojoje paskaitoje gilintasi į istorijų pasakojimą. Margarita paaiškino, kaip kurti įtikinamas istorijas, kaip pavyzdį pasitelkdama „Pixar“ kompanijos struktūras. Kartu su studentais ji analizavo realių gidų iš tokių miestų kaip Londonas, Budapeštas ir Amsterdamas socialinės žiniasklaidos profilius: prie jų dirbantys profesionalai ne tik meistriškai perteikia žinias apie savo miestus, bet ir sukuria unikalius asmeninius prekės ženklus, kurie žavi auditoriją. „Istorijų pasakojimas susijęs ne tik su ekskursijomis, bet ir su bet kokia komunikacija, nesvarbu, ar tai būtų vieša kalba, ar jūsų socialinės žiniasklaidos kanalas“, – sakė Margarita, skatindama studentus atrasti savo balsą.

Kurso kulminacija – baigiamoji ekskursija – praktinis egzaminas. Ruošdamiesi jam, mokiniai surengė keletą užsiėmimų Vilniaus istoriniame centre: kiekvienas dalyvis pasirinko vieną objektą, tyrinėjo jo istoriją ir pristatė jį grupei. Į baigiamąją ekskursiją buvo įtraukti ryškūs kultūriniai objektai: Užupio tiltas, Literatų gatvė, Švento Kazimiero bažnyčia ir Bažnytinio paveldo muziejus. Tai buvo komandinis darbas, kuriame kiekvienas mokinys atskleidė savo stipriąsias puses. Kai kurie net parengė išsamius pranešimus apie savo pasirinktus objektus.

Europos paveldo, istorijos ir kultūros paveldo plėtros programų studentams gidų seminaras tapo daugiau nei paskaitų ciklu – tai buvo vartai į profesinio meistriškumo pasaulį. Dalyviai išmoko ne tik dalytis praeitimi, bet ir sudominti klausytojus, išlaikyti jų dėmesį ir atskleisti naują požiūrį į žinomus dalykus. Juk gidas – tai ne tik tas, kuris veda ekskursijas, bet ir pasakotojas, kuris atgaivina istoriją.

Atgal

Galerija