Remiantis raštingumo lygio stebėsenos tyrimais, nuolat tobulėjančios ir kasdienes užduotis palengvinančios technologijos, tokios kaip dirbtinis intelektas, turi žalingą poveikį individualių kritinio mąstymo ir sprendimų priėmimo įgūdžių vystymuisi. Nors šiais laikais įvairūs technologiniai įrankiai leidžia atlikti vis sudėtingesnes užduotis bei iš pažiūros atima būtinybę sukaupti ir išmokti didelius informacijos kiekius, tačiau šis kelias taip pat atsiliepia prastesniais individualiais gebėjimais kovoti su kylančiomis stresinėmis situacijomis bei rasti geresnės kokybės problemų sprendimus.
Rektoriaus manymu, „žmogaus smegenys yra „raumuo“, kurį reikia treniruoti. Tam yra skirtas ugdymo procesas. Jo tikslas – ne tik suteikti tam tikrų žinių, bet ir treniruoti – formuoti mąstymo struktūras.” Visgi, ne vien nuoseklus iš skirtingų pakopų susidedantis studijų procesas, tačiau ir tokios veiklos kaip knygų skaitymas ar matematikos užduočių sprendimas, studentams padeda išmokti atlikti vis sudėtingesnes užduotis pritaikant kompleksiškas mąstymo struktūras.
Humanitarinį išsilavinimą įgiję absolventai pasižymi stipriai išvystytomis minkštosiomis kompentencijomis, analitiniais gebėjimais bei kūrybiškumu, pritaikomu įvairiuose profesiniuose laukuose. EHU dėstomos studijų programos derina tradicinę humanitarinę pedagogiką bei įtraukų eksperimentavimu grįstą sprendimų ieškojimo procesą pritaikant klasikinio išsilavinimo žinias.
Interviu su rektoriumi galite perskaityti „Lietuvos ryto“ naujienų portale https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/svietimas/2025/04/30/news/-permainos-jau-siuncia-ispejamuosius-zenklus-metas-sugrizti-prie-knygu-37645487